Eftervernissage Katarina & Ronny Hård

Katarina Hård är en mångfacetterad konstnärinna, som har en bred repertoar. Mystiken är en viktig beståndsdel i hennes bildspråk. Katarina har i sina bilder ett utpräglat, individuellt särdrag, som med färgens hjälp får kropp, liv och rörelse.
Ronny Hårds konst är sammansatt, mångfacetterad och mångtydig och det återspeglas på ett övertygande sätt i hans motivval. Skymning och nattmotiv är ett ofta återkommande ämne. Flera av hans verk har en suggestiv färgromantik där motiven ofta är hämtade från gränsen till ett skymningsland med ett nästan smärtsamt, övergivet drag.
Under eftervernissagen kommer konstnärerna att berätta om sitt konstnärskap. Det kommer att bjudas på vin/alkoholfritt och snacks.

Kostnaden för denna eftermiddag på galleriet är 60 kr som betalas till vårt Pg 878562-8 eller via swish 1234744611.
Vi vill ha er anmälan senast torsdag den 8 februari till sjohastensvanner@gmail.com eller Margareta Lundh mobil 070 723 79 05

Välkomna!
Styrelsen Konstföreningen Sjöhästens vänner