Konstlotteri för medlemmar 2022

Utlottning av konst inköpt under året 2022

Information om utlottning av inköpt konst år 2022, dokument med bilder på inköpt konst och
önskelista för konstlotteriet år 2022 har mailats ut tillsammans med kallelse till årsmötet.

Visning av konsten sker tisdagen den
14 mars kl 16.00 – 18.00 på Galleri Sjöhästen.

Direkt efter årsmötet: Utlottning av 2022 års inköpta konstverk till 2022 års medlemmar.

Dragningen görs enligt stadgarna på årsmötet tisdag den 21 mars

Förhandsvisning av 2022 års inköpta konst visas tisdag den 14 mars kl. 16.00–18.00 på Galleri Sjöhästen.

Den som inte har möjlighet att komma på årsmötet kan då lämna önskemål om vinst, använd då bifogad lista. Skickas via mail till sjohastensvanner@gmail.com eller lämnas in på Galleri Sjöhästen. Det finns också möjlighet att lämna skriftlig fullmakt till en vän som är medlem att välja för din räkning på årsmötet

Senast inlämningsdatum är tisdag den 14 mars för önskelistan.

På årsmötet väljs vinsterna efter dragningens turordning. Vinnare som inte är närvarande och har lämnat önskemål eller har ombud får gå till Galleri Sjöhästen och hämta vinsten på ordinarie öppet tider.

Även den som inte lämnat fullmakt eller har ombud är med i dragningen. De får då kvarvarande vinster efter den turordning de har vunnit, sorterade efter prisnivå.

Vinsterna kan hämtas fram till den 1 november 2023, därefter tillfaller konstverken föreningen.