Konstresa till Stockholm 2023

Klassiskt – Tänkvärt - FärgstarktMen

Du får mycket av allt om du följer med på Sjöhästens vänners konstresa till Stockholm söndag 29 oktober.
Vi kommer att besöka Millesgården och Liljevalchs konsthall.
Millesgården visar upp den storslagna konstnärsparken och Carl och Olga Milles hem och ateljé. Dessutom pågår i konsthallen konstnären Kaffe Fassetts utställning The power of pattern med framför allt textilkonst av Fassett och andra.

På Liljevalchs konsthall kommer vi att få se två utställningar. I utställningen Privat natur utforskar fotografen Jens Assur vad som sker med människan när hon är i naturen och vilka spår hon lämnar efter sig. Det handlar om naturens stor- slagenhet och vår egen litenhet, våra förmågor och våra brister. I utställningen Klänningen gör mannen, haute couture blir det mera av färg och form när Fredrik Robertsson visar ett fyrtiotal av sina mest spektakulära kreationer.

Så här ser programmet ut
9.15 Avresa från Brukslagarevägen
11.00 Ankomst till Millesgården (ingen guidning)
13.00 Avresa från Millesgården till Liljevalchs
13.30 Lunch på Blå porten
15.00-16.20 Guidning av utställningen Jens Assur (3 grupper, 15 min intervaller)         17.00Avresa
Ca 18.30 Hemkomst

Vi vill ha din anmälan och betalning senast söndag 8 oktober till sjohastensvanner@gmail.com. Därefter kommer eventuella restplatser att erbjudas övriga konstföreningar i Nyköping och Oxelösund. Sista anmälningsdag för alla är lördag 14 oktober. Resan kostar 575 kr exklusive förtäring. Betala via Swish 123 474 46 11 eller plusgiro 878562-8. Anmälan är bindande.
Har du frågor är du välkommen att ringa vår ordförande Margareta Lundh på telefon 070-723 79 05. Det går också bra att skicka ett mejl till sjohastensvanner@gmail.com.
Väl mött önskar styrelsen för Konstföreningen Sjöhästens Vänner