Resa till museet Artipelag

utställningen Essence-Eksistance med
konstnären Anselm Kiefer

Styrelsen för Sjöhästens vänner bjuder in till en bussresa till museet Artipelag som ligger på Värmdö utanför Stockholm. Där pågår utställningen Essence-Eksistence med den tyske konstnären Anselm Kiefer.

Kiefer är en av samtidens främsta konstnärer men det här är första gången som hans verk visas i större omfattning i Sverige.

Reseinformation :
• Resdag är söndag 2 oktober med avresa från Nyköping 9.30 och hemkomst 17.30. Tid på museet beräknas till ungefär 4 timmar.
• Priset är 750 kronor. I priset ingår bussresa, entré och en timmes guidad visning.
Var och en står själv för lunch och fika. På museet finns en restaurang och ett kafé att välja på.
• Det behövs minst 30 deltagare för att resan ska genomföras och vi kan vara maximalt 40 deltagare.
• Senaste dag för anmälan är torsdag 15 september. Skicka anmälan till sjohastensvanner@gmail.com .
Anmälan är bindande och deltagaravgiften ska vara inbetald senast samma dag. Inbetalning kan göras till
Swish 1234744611 eller Plusgiro 878562-8.
• Vi kommer att erbjuda eventuella restplatser till medlemmarna i Nyköpings konstförening, Föreningen
Fiskhuset och Lasarettets konstförening.
Vi hoppas det här låter intressant och hoppas du är sugen på att åka med!
Om du har frågor så kontakta gärna vår ordförande Margareta Lundh på telefon 070-723 79 05 eller e-post
mot.lundh@gmail.com.

Varma konsthälsningar