Ett nytt konstår 2024

Välkommen till ett nytt spännande konstår 2024 tillsammans med Sjöhästens vänner

Vårsäsongen är redan i gång i och med att vi startade med en uppskattad eftervernissage 13 januari i samband med att utställningen med Jill Ekberg (keramik) och Ulf Ekberg (måleri o skulptur) hade vernissage på galleriet.

Så här ser vårens program ut så här långt.

Ø  Vårens planerade utställningar på galleri Sjöhästen:

13-27 jan            Jill Ekberg (keramik) och Ulf Ekberg (måleri o skulptur)

10-24 feb            Katarina och Ronny Hård (måleri)

9-23 mars           Akvarellsalong med Ylva Molitor, Kourosh Sasinia, Lars Eje Larsson, med flera

6-20 april             Vivianne E Rosqvist (måleri o konstglas)

4-18 maj              Marie-Louise Sundqvist (keramik), Fedeli Sundqvist (papperskonst) och Emila Sundqvist (textilkonst)

25 maj-8 juni     Sommarsalong med nya och gamla bekantskaper

Sjöhästens vänner planerar att arrangera eftervernissager i anslutning till flera av vernissagerna.

Ø  Den 15 februari kl. 17.00 kommer Lars Hallberg och pratar på temat ”Stadens torg”.

Ø  Årsmötet går av stapeln måndag 18 mars. Då genomför vi även utlottning av den konst som köptes in under 2023. Berättigad att delta i utlottningen är du som var medlem under 2023.

Vi planerar ingen bussresa under vårterminen utan återkommer med detta till hösten.

Vad får jag som medlem i Sjöhästens vänner?

Ø  Alla medlemmar som betalt medlemsavgiften är med i vårt årliga konstlotteri, där konst som inköpts under året lottas ut. Inköpen görs av styrelsen. Utlottningen sker vid årsmötet.

Ø  Galleri Sjöhästen ger oss medlemmar 10 % rabatt vid inköp av konst eller konsthantverk.

Ø  Du får personliga inbjudningar till föreningens alla aktiviteter.

Så vi hoppas du vill fortsätta att vara medlem i Konstföreningen Sjöhästens vänner även under 2024. I så fall tar vi tacksamt emot medlemsavgiften som oförändrat är 300 kr.
Betalning kan ske via Swish 123 474 46 11 eller till plusgiro 87 85 62-8.

Om du redan betalt avgiften så får du se det här utskicket som information om vad som är på gång i föreningen.

Har du frågor om medlemskapet eller om föreningen i allmänhet, är du välkommen att kontakta vår ordförande Margareta Lundh på telefon 070-723 79 05 eller skriva till sjohastensvanner@gmail.com.

Väl mött!Styrelsen Konstföreningen Sjöhästens vänner