Nyköpings konstförening bjuder in till konstresa till Norrköping

23 november 8.30

Hej alla konstvänner!

Det finns fortfarande platser kvar till vår konstresa till Ståhl Collection och konstmuseét i Norrköping. Vi förlänger anmälningstiden till den 27 oktober och bjuder samtidigt in medlemmar i Galleri Fiskhuset, Sjöhästens Vänner och Lasarettets konstförening att delta. När du anmäler dig, glöm inte bort att meddela om du vill att vi bokar plats till dig på restaurangen.

Konstresa till Norrköping den 23 november

Välkomna till höstens konstresa, som i år går till Norrköping där vi besöker Ståhl Collection och Norrköpings konstmuseum. Vi reser med buss och avresa sker klockan 8.30 från Brukslagarvägen, mitt emot gamla Brandstationen.

Vårt första stopp blir Ståhl Collection där konstsamlaren Mikael Ståhl visar upp delar av sin omfattande samling av nutida konst i rustik industrimiljö. Vi kommer att få en guidning av utställningen men också möjlighet att utforska konsten på egen hand.

På närliggande restaurang Vy serveras det lunch klockan 12.00 – 13.30. Kostnaden är 125 kronor och var och en betalar för sig. Vi förbokar platser för dem som är intresserade. Vegetariskt alternativ finns.

Efter lunch tar bussen oss till Norrköpings konstmuseum där vi får en visning av Lars Kleens konst klockan 14.00. Det finns också möjlighet att besöka basutställningarna. Hemfärd sker klockan 16.00.

Kostnad 500 kronor. I priset ingår bussresa samt inträde och guidning. Lunch ingår inte. Anmälan och betalning görs till bankgiro 634-4196 senast den 27 oktober. Uppge namn och telefonnummer på dem som anmälan avser, samt om du vill att vi bokar plats i restaurangen. Anmälan är bindande.